Serwis

komputery różne, kwadratowe i podłużne, podłączone do sieci, z tym, że niekoniecznie
Awatar użytkownika
Elvarel
Kapitan Nocarzy
Kapitan Nocarzy
Posty: 1033
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 10:31
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Las Ożywionego Mitu/Rogaty Gród

Re: Serwis

Post autor: Elvarel » 8 cze 2010, o 20:12

Dziękować, chłopaki. :D Spróbuję jakoś się zastosować (choć z tym zwalnianiem pamięci z C będzie "fun"). Teraz znikam prawdopodobnie na kilka dni. Zobaczę co po tym :) ...

[ED.]
Nath, Avast. A wyjąć (raczej, więc na pewno) nie mogę :/ ...
Telien dagorbarth IV - Nenardhon
Plcn'09
Clstrkllr Ncrz
Prkn'10
Fiolet. Pzn
Prkn'12


Dzwoni Barbie do Cindy ]:-> ...

Cevi i Elv: Ej, przeszliśmy obok lampy i zgasła!
Mith: No! Jesteśmy w formie. :D

Kur*a, czemu wciąż mamy same najgorsze pomysły, zaklął Vesper w duchu.

Awatar użytkownika
Nath
Licencjat
Licencjat
Posty: 226
Rejestracja: 7 maja 2009, o 23:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Serwis

Post autor: Nath » 8 cze 2010, o 22:25

Przy najbliższej okazji zmień na jakiegoś markowego (w razie czego znam dobry sposób na obniżenie kosztów i to w pełni legalny). Objawy troszkę pachną botnetem, ale może to ja jestem przewrażliwiony (raz miałem zzombiakowanego kompa).
Death metal - bo jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy :D.

Awatar użytkownika
X-76
Top secret
Top secret
Posty: 3160
Rejestracja: 23 lut 2006, o 20:25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: znikąd
Kontakt:

Re: Serwis

Post autor: X-76 » 8 cze 2010, o 22:47

Co do nodów to jak najbardziej. Jak jeszcze miałem windowsy to zawsze miałem Noda.
Co do 2 GB wolnego miejsca na partycji systemowej to faktycznie ciut mało. System według Microsoftu niby wymaga do działania minimum 200MB :D ale to sam system a aplikacje ? Przy tym tylko 1MB RAM`u, wiec system zbytnio nie ma gdzie upchnąć jakiejkolwiek nadwyżki danych do RAM`u.
Co do botnetu.... to jest to prawdopodobne. Zwłaszcza jak komputer jest chroniony Avastem :bye:

Reasumując. Czeka Cię lekka modernizacja sprzętu. No czas idzie do przodu. Wymagania także. Za głowe byś sie zlapała gdybyś wiedziała ile zasobów obecnie potrafi zeżreć... przeglądarka internetowa :D Witryny coraz cięższe. YouTube daje w HD (co prawda chcą zrezygnować z flasha na rzec innego formatu własnie mniej zasobożernego), wszędzie coraz więcej bajerów a komp Levarka stoi w miejscu :P

Trza zwolnić miejsce na partycji systemowej tak, żebys miała co najmniej 5GB wolnego miejsca. A najlepiej 8. Bo załóżmy, że chciałabyś nagrac płytę DVD. Okaże sie że program, który bedzie ja nagrywać najpierw skopiuje ją na dysk (około 4GB) następnie zrobi z tego obraz płyty (kolejne 4GB) i dopiero nagra nowa płytę z obrazu. Więc na głupie przegranie płyty niektóre programy będa wymagać przez chwilę nawet 8GB (!) wolnego miejsca na dysku. To tylko przykład, bo niektóre progsy potrafią przegrywać "w locie" - ale do tego potrzebują znów ciut wiecej niz 1 GB RAM`u ;) Oczywiście mozna zmienić w ustawieniach takiego programu dysk folderów TMP, ale kto to robi ? ;) Itd., itp.
▂ ▃ ▄ ▆ ▇ Cybernetyczny Bóg Chaosu Wersja: X-76 "Piromedyk" ▇ ▆ ▄ ▃ ▂
"Pierdolnięty chaos! Mikstura wybuchowa" by Delein
"IKS to chodzący chaos. Jak kiedyś będzie koniec świata to na pewno go zatrudnią" by Dante

Iksowy konik saunowy: Sauna poradnik

Sir_Ace
Diakon
Diakon
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2010, o 20:51
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mała Moskwa

Re: Serwis

Post autor: Sir_Ace » 8 cze 2010, o 23:22

X-76 pisze:Zwłaszcza jak komputer jest chroniony Avastem :bye:
Nie żebym chciał kogokolwiek nawracać na jakieś jedyne słuszne oprogramowanie, ale od pewnego czasu używam Avasta i jakoś nie odnotowuję żadnych nieciekawych symptomów.
Może z racji częstych aktualizacji i zachowywania uwagi w trakcie użytkowania komputera, ale jednak.

Raz jeszcze, nie zamierzam prowadzić jałowych dysput o wyższości jednego softu nad innym, bo to bez sensu (systemy, przeglądarki, antywirusy itd.). Po prostu komunikuję, że Avast nie musi być taki zły ;-)

Awatar użytkownika
X-76
Top secret
Top secret
Posty: 3160
Rejestracja: 23 lut 2006, o 20:25
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: znikąd
Kontakt:

Re: Serwis

Post autor: X-76 » 9 cze 2010, o 00:21

Yhy, zgadza sie. Jałowe dyskusje są do bani. Dlatego zobacz ile zasobów zjada Avast, porównaj szybkość działania (związaną z samą konstrukcją tego a/virusa), porównaj podatność na wyłączenie przez atakujące oprogramowanie itd., itp. To, że bazy ma całkiem poprawne i często aktualizowane to tylko 30% skuteczności oprogramowania a/wirusowego. Taki Nod jest pisany niskopoziomowo i dlatego jak dotąd jest najszybszym a/virusem na rynku. Do tego Avast na słabych komputerach (takich jak Elvarel - żeby było ontopicznie) to nie jest dobry pomysł.
▂ ▃ ▄ ▆ ▇ Cybernetyczny Bóg Chaosu Wersja: X-76 "Piromedyk" ▇ ▆ ▄ ▃ ▂
"Pierdolnięty chaos! Mikstura wybuchowa" by Delein
"IKS to chodzący chaos. Jak kiedyś będzie koniec świata to na pewno go zatrudnią" by Dante

Iksowy konik saunowy: Sauna poradnik

Awatar użytkownika
Nath
Licencjat
Licencjat
Posty: 226
Rejestracja: 7 maja 2009, o 23:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Serwis

Post autor: Nath » 9 cze 2010, o 00:28

Sir_Ace, ja używam komputera bardzo rozsądnie (bo pewne rzeczy wolę robić niż oglądać ;) ), a mimo wszystko, będąc chronionym przez Avasta, udało mi się stać częścią botnetu. I żeby nie Steam (a konkretnie dziwne fluktuacje w transferze danych) to bym pewnie jeszcze długo trwał w błogiej nieświadomości i klął na M$, że Win XP po dwóch latach ciągłego użytkowania zaczyna zamulać i stroić fochy, a Neostrada to nawet nie namiastka internetu (to akurat trochę prawda ;D). Dobry antywirus i firewall to podstawa i Avast do tej kategorii się, niestety, nie łapie. Ja kupiłem dwuletnią licencję na Kasperka za mniej niż 80PLN i nie żałuję żadnej wydanej na ten cel złotówki. Elv, zbadaj jakie masz dokładnie pamięci i ile na Twoją płytę główną wchodzi ramu, a potem dokup sobie odpowiednie kostki ramu. Do tego solidne czyszczenie dysku (ja bym systemową zaorał i solą talerz posypał, ale ja lubię ze skrajności w skrajność popadać;)) i powinno być gites bomba.
Death metal - bo jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy :D.

Awatar użytkownika
Mcbet
Top secret
Top secret
Posty: 3214
Rejestracja: 11 lut 2007, o 20:44
Płeć: Mężczyzna

Re: Serwis

Post autor: Mcbet » 9 cze 2010, o 09:09

A ja moge polecić oczywiscie jak ma sie orginalny system twor Microsoftu: Microsoft Essetnial security to + Updaty + nod32 i zapomnialem co to znaczy wszelkei robactwo. Essential powycinal mi robactwo ktorego inne Antyviry nie ruszyly. Naprawde fajne narzedzie i darmowe. Niestety troche obciaza system natomiast zawsze mozna zainstalowac przeczesac usunac robactwo i odinstalowac
stasus UnKnow
Jesli ktos nie chce za mnie umierac niech mi nie mowi jak mam zyc
By Qadesh: "renegackie ścierwo, zawzięte i złe"

Awatar użytkownika
Smilodon
Pan/Pani Domów Krwi
Pan/Pani Domów Krwi
Posty: 2400
Rejestracja: 18 mar 2009, o 09:53
Płeć: Mężczyzna

Re: Serwis

Post autor: Smilodon » 9 cze 2010, o 09:46

Ja mam Nod 32 64 bity + spybot - search & destroy i mam święty spokój.
Psi c%#j i Last True Rebellious
"Smilodon Straszny jestes i czasem sie Ciebie boje ...
D."

| Prywata / Ratuj się kto może czyli... kursik pierwszej pomocy / Manewry IV - Waterworld / Nocarz - Premiera / Młody - Premiera - "Tor taktyczny" / Polcon 2017 / WTF II / CC II / Moto / WTF III / CC III |

Awatar użytkownika
Ceviliel
Podpułkownik Nocarzy
Podpułkownik Nocarzy
Posty: 276
Rejestracja: 9 wrz 2009, o 22:11
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Wrocław

Re: Serwis

Post autor: Ceviliel » 9 cze 2010, o 16:22

Dostałam głupawki :lol:
Iks pisze:Trza zwolnić miejsce na partycji systemowej tak, żebys miała co najmniej 5GB wolnego miejsca. A najlepiej 8.
Hm, to dlatego komp mi się wczoraj zresetował, jak chciałam się pobawić Google Earth, mając wolnego miejsca 17MB (siedemnaście megabajtów) na dysku C i 24MB (dwadzieścia cztery megabajty) na dysku D? :twisted: :twisted: :twisted:

Tak, to pytanie retoryczne :P
- Jestem Nocarzem - powiedział Nex - i nie obchodzą mnie wasze drożdże!

Sir_Ace
Diakon
Diakon
Posty: 38
Rejestracja: 30 maja 2010, o 20:51
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mała Moskwa

Re: Serwis

Post autor: Sir_Ace » 9 cze 2010, o 16:52

A teraz panowie Nath i X-76 jeszcze raz przeczytają ostatni akapit mojego poprzedniego posta ;-)

Wcale nie twierdzę, że Avast jest najlepszy i ochroni każdego i przed wszystkim. Po prostu moja skromna osoba jest jako też żywy dowód, że z Avastem można funkcjonować przez kilka lat bez załapania żadnego syfa. Na kretynizm (i wcale nie piszę tu o użytkownikach, którzy są na bakier z obsługą sprzętu. Niektórzy po prostu świadomie szukają guza na ruskich crackowniach itp) odłączenie od neta i najlepszy antywirus nie pomogą, a jak jest się świadomym własnych działań, od biedy windowsowa zapora + średniej klasy antywir i będzie ok.

Awatar użytkownika
Dante
Top secret
Top secret
Posty: 1337
Rejestracja: 24 paź 2006, o 16:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Serwis

Post autor: Dante » 10 cze 2010, o 01:14

Dalej pomagacie Levarkowi, czy sie przekomarzacie ?

A tak miedzy nami Tych ktorzy uwazaja ze ich program antywirusowy jest wystarczajacy, zachecam zeby przeskanowali swoje dyski offline programem konkurencyjnym...
Gdyby ktos wynalazl zloty srodek to konkurencja bylaby zbedna :-)
W temacie:
1. Wylaczylbym funkcje odzyskiwania systemu
1a - Uruchomil bym ATFCleaner ( na pracujacym profilu)-program darmowy,do sciagniecia - nie isntaluje sie- Czysci skutecznie wszelkie smieci offlinowe
2. ODlaczylbym sie od NETu
3. Uruchomilbym sie w trybie awaryjnym
4.Przeskanowalbym sie programem antywirusowym i jesli to mozliwe ustawilbym skanowanie "przy starcie komputera"
5. Dobry jest tez SuperAntySpyware - polecam bersje spiracona portable.
6. Warto uruchomic zewnetrzny program antywirusowy ( najlepiej tez w wersji portable lub z cd bootowalnego)
7. UStawilbym sprawdzenie dysku przy rozruchu

Na koniec, usunalbym SP3 dla XP i windows search 4.0 jesli sa i ew przeinstalowalbym SP2

Wazne:Skanowanie komputera podlaczonego do netu i z wlaczonym odzywskiwaniem systemu, mija sie z celem.
Dante
"młodzieńcze ! ciesz sie w młodości swojej " -platoon /Eklezjastes

747170

Awatar użytkownika
Nath
Licencjat
Licencjat
Posty: 226
Rejestracja: 7 maja 2009, o 23:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Serwis

Post autor: Nath » 10 cze 2010, o 13:50

Dante, jak chciałbyś odinstalować SP3? Ja poza zaoraniem systemu nie widzę możliwości. I czy przypadiem aktualizacja automatyczna nie instaluje go ot tak bez pytania?
Death metal - bo jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy :D.

Awatar użytkownika
Dante
Top secret
Top secret
Posty: 1337
Rejestracja: 24 paź 2006, o 16:15
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Serwis

Post autor: Dante » 10 cze 2010, o 14:58

To zalezy jak byl zaistalowany. Osobiscie odinstalowuje go regularnie u moich klientow. A w czym masz problem ?
2.WU mozna zaznaczyc zeby nie sciagal tej aktualizacji
3. Mozna wylaczyc serwis AWU ( zwlaszcza jak jest to maly piracik :-) )
D.
"młodzieńcze ! ciesz sie w młodości swojej " -platoon /Eklezjastes

747170

Awatar użytkownika
Nath
Licencjat
Licencjat
Posty: 226
Rejestracja: 7 maja 2009, o 23:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Serwis

Post autor: Nath » 10 cze 2010, o 19:08

U mnie SP3 ściągnął się w ramach windows update (mam legala) i zainstalował bez zadawania żadnych pytań. Niestety okazuje się, że jest niezbędny do poprawnego działania BF:BC2 (jedna z ostatnich gier w które jeszcze gram na PC) więc nawet jakbym chciał to go nie wywalę :(.
Death metal - bo jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy :D.

Awatar użytkownika
Silmeth
Major Nocarzy
Major Nocarzy
Posty: 496
Rejestracja: 10 cze 2008, o 19:58
Płeć: Mężczyzna

Re: Serwis

Post autor: Silmeth » 10 cze 2010, o 19:19

A tak z ciekawości - co to za złe elementy są dostarczane w SP3, że lepiej go wywalać?

Mi osobiście się to raczej nie przyda, i tak Windowsów nie używam, ale zawsze dobrze wiedzieć ;-). No, i ojciec u siebie ma WinXP ciągle.
Jam po prostu jest librofil - antychómanista.

Давай за жизнь, давай брат до конца,
Давай за тех, кто с нами был тогда.
Давай за жизнь, будь проклята война,
Помянем тех, кто с нами был тогда.

ODPOWIEDZ