ZASADY GRY MANEWRÓW IV

Czyli nasze spotkania z repliką w ręku
Eshealon
Głowa Rodu
Głowa Rodu
Posty: 1972
Rejestracja: 23 sty 2007, o 00:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

ZASADY GRY MANEWRÓW IV

Post autor: Eshealon » 25 maja 2009, o 16:08

Poniżej znajduje się zbiór zasad Manewrów IV. Treść zasad może ulec zmianie.
Kwestie których nie reguluje poniższy tekst odsyłam na portal http://www.wmasg.pl/artykuly/air_soft_g ... o_asg)/14/

Manewry IV są imprezą non profit, koszty jakie ponoszą uczestnicy związane są wyłącznie z dojazdem na miejsce manewrów, wyżywieniem i eksploatacją replik. Uczestnicy będący użytkownikami forum Nocarz.pl zostaną podzieleni na trzy grupy wzajemnie ze sobą konkurujące. Airsoft jest zabawą bezpieczną, uprasza się jednak uczestników o odrobinę rozwagi, i zachowanie nie narażające siebie lub innych na szkody. Proszę również o nie zaśmiecanie lasu w którym odbywać będzie się zabawa. Impreza zostaje podzielona na jeden scenariusz główny, trwający około 6 godzin, oraz 2-3 krótkie scenariusze poboczne niezwiązane ze scenariuszem głównym.
Zabawa polega ona na oddawaniu strzałów z replik broni typu ASG o mocy poniżej 450 fpsów. Otrzymanie trafienia kulką powoduje "zranienie" uczestnika, który zachowuje się zgodnie z niżej podanymi regułami. Rykoszety oraz trafienie w broń nie powoduje żadnych konsekwencji. Trafienie w broń nie wyłącza repliki z rozgrywki. Wprowadzona zostaje instytucja medyka:

MEDYK
Medyk jest jednostką która leczy uczestników rozgrywki którzy zostali trafieni kulką, co czasowo eliminuje ich z rozgrywki. Ważne jest centralne trafienie, rykoszety nie są zaliczane jako trafienie.

Procedura dla rannego:
Jeśli otrzymałeś/aś bezpośrednie trafienie,(rykoszety się nie liczą) oto co robisz:
1. Nie możesz strzelać, ani wykonywać żadnych innych akcji poza tymi opisanymi niżej. Będąc medykiem nie możesz leczyć innych poza sobą.
2. Kładziesz się lub klękasz na ziemi, nie poruszasz się samodzielnie na odległość większą niż metr.
3. Jednocześnie wyciągasz czerwony materiał i umieszczasz go na ciele w widocznym miejscu
4. Wyciągasz kartę trafień (opis niżej)
5 Czekasz cierpliwie na pomoc medyczną.
6. Wzywanie pomocy jest dozwolone zarówno przez radio jak i poprzez nawoływanie
7. Możesz być przenoszony przez inne osoby, nie możesz pomagać im w ich wysiłkach
8. Po udzieleniu pomocy chowasz kartę trafień, i wracasz do gry
9. Gracz może być leczony tylko podczas leżenia (klęczenia) bez ruchu, medyk który przenosi rannego nie jest mu w stanie jednocześnie udzielać pomocy.

Procedura dla medyka:
1. Każda drużyna wybiera jednego medyka, otrzymuje on opaskę która znamionuje jego funkcję. Funkcja medyka jest nieprzechodnia, tzn. raz wybrany medyk jest nim do końca rozgrywki, i nikt nie jest w stanie przejąć jego obowiązków.
2. Medyk jest jedyną jednostką na polu walki która otrzymawszy trafienie jest w stanie samodzielnie się zregenerować. Trafiony medyk potrzebuje 4 minut (240 sekund) by wrócić do siebie. Trafiony medyk jest traktowany jak zwyczajny ranny uczestnik, stawia kreskę na własnej karcie trafienia, z tą różnicą że nie potrzebuje osób trzecich by się uleczyć.
3. Medyk leczy każdego żołnierza przez 2 minuty (120 sekund), może leczyć do dwóch żołnierzy jednocześnie, o ile przebywają w zasięgu jego dłoni, kontakt musi trwać przez cały czas trwania leczenia.
4. By rozpocząć procedurę leczenia konieczny jest bezpośredni kontakt fizyczny między medykiem a żołnierzem.
5. Czas leczenia liczony jest od momentu postawienia kreski na karcie trafień i dotknięcia rannego. Od tego momentu czekamy dwie minuty odliczane na stoperze który jest niezbędnym wyposażenie każdego medyka :)
6. Medyk poza pełnieniem swojej funkcji może posiadać broń i strzelać jak normalny żołnierz.
7. Postrzelenie medyka w trakcie opatrywania rannego oznacza przerwanie procesu leczenia, i powoduje konieczność przeprowadzenia całej procedury od początku, z tą różnicą że w tym wypadku nie stawiamy kreski na karcie trafienia żołnierza.

Karta trafień:
Kartonowa karta podpisana Nickiem właściciela. Karty trafień zostaną dostarczone przez organizatora, i rozdysponowane bezpośrednio przed rozgrywką. Jest to niezbędne narzędzie potrzebne by rozpocząć proces leczenia. Przed rozpoczęciem leczenia medyk stawia kreskę oznaczającą trafienie rannego. Ilość kresek oznacza liczbę trafień jakie otrzymał właściciel karty. Po zakończeniu rozgrywki liczba ta zostanie zsumowana, w celu poznania rzeczywistych strat obu oddziałów.

WAŻNE:
Oszukiwanie w AirSofcie, czy to poprzez nie przyznawanie się do trafienia czy oszukiwanie podczas zliczania sekund podczas leczenia jest czynem haniebnym i wysoce nie honorowym zarówno dla konkretnego żołnierza jak i drużyny którą reprezentuje.

Zapraszam do komentowania zasad w odpowiednim wątku.
Jednocześnie informuje że osoby które będą w czasie manewrów w B24, a nie są zainteresowane strzelaniem, mogą wziąć udział w rozgrywce jako medycy. Czekam na ewentualne PW od chętnych. Do obsadzenia są trzy stanowiska służby medycznej.
I'm strong to the finish
cuz I eat my Spinach

Eshealon
Głowa Rodu
Głowa Rodu
Posty: 1972
Rejestracja: 23 sty 2007, o 00:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: ZASADY GRY MANEWRÓW IV

Post autor: Eshealon » 31 maja 2009, o 17:46

Ważne ustalenia:
1. Nikt, kto chce wziąć udział w manewrach nie zostanie dopuszczony do zabawy bez solidnych okularów/gogli ochronnych na nosie.

2. W imprezie mogą brać osoby tylko powyżej 18 lat, poza osobami niepełnoletnimi, które udowodniły swoją dojrzałość, i jako takie mają mandat od organizatora.

3. Nocleg odbywa się we własnym zakresie, w przyczyn niezależnych zabudowania zostały wyłączone z użytkowania. Dla potrzeb manewrowiczów zostało wyznaczone pole namiotowe, na którym każdy będzie mógł rozbić swój namiot. Można też spać pod gołym niebem.

4. Do użytku manewrowiczów zostanie oddana łazienka w której można załatwić potrzeby fizjologiczne oraz umyć zęby. Niemniej jednak osoby korzystające z łazienki proszone są o roztropne dawkowanie wody, i nie hałasowanie w jej wnętrzu oraz wewnątrz budynku w której się ona znajduje.

5. Żywienie w dniach 13-15 czerwca w B24 we własnym zakresie.
I'm strong to the finish
cuz I eat my Spinach

ODPOWIEDZ