RPG - Pomoc.

Magazyn staroci
Eshealon
Generał Renegatów
Generał Renegatów
Posty: 1975
Rejestracja: 23 sty 2007, o 00:13
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Eshealon »

panowie, odpuszczam temat, bo Was nie przekonam.
Powtórzę Wam tylko to co powiedziałem wcześniej, chłopak przychodzi i mówi Wam że chcieli się pobawić z kolegami w wojnę, a Wy im każecie budować T-90 i wodować wilcze sfory okrętów podwodnych.

to o czym piszecie jest być może wyjściem bardziej profesjonalnym, i tak dalej, ale czy zastanowiliście się czy aby Mexaris tego właśnie chce?

Na koniec chciałem Was zapytać, czy ktokolwiek z Was miał kiedyś przyjemność prowadzić sesję dla 13-14 latków? Tak/Nie. Tyle mojego.
I'm strong to the finish
cuz I eat my Spinach

Karll

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Karll »

Falk jedynie powtórzę to co pisałem wcześniej, wszystko zależy do MG, nie od mechaniki. Dlatego jak dla mnie ta argumentacja nie jest zbyt trafna, bowiem jeśli masz dobrego MG to do samego pomysłu na fabułę będzie on wstanie wytworzyć własny pomysł na rozwiązanie mechaniczne. Tym bardziej. iż nawet te sformalizowane systemy ''mechaniczne'' do RPG mają znamienną stawkę, iż podręcznik to jedynie wskazówka. Tak więc nie oceniajmy krytycznie pomysłu, czy też idei, której z racji na własny sposób postrzegania rzeczywistości nie jesteśmy sobie w stanie z wizualizować.

Awatar użytkownika
Elvarel
Kapitan Nocarzy
Kapitan Nocarzy
Posty: 1033
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 10:31
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Las Ożywionego Mitu/Rogaty Gród

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Elvarel »

Moim zdaniem jeśli gracze dopiero rozpoczynają zabawę w RPG to chyba najfajniejsza jest gra bezsystemowa (ewentualne rzuty kości na wspomniane udało się/nie udało się). A o mechanice to się będzie im truć, jak się poczują pewniej...
Poza tym jeśli Miotający Gromami jest pomysłowy to to nie będzie nieustanne strzelanie. Można wpleść motywy z poprzedniego życia "postaci", włączyć (jako Neutralne Postaci) inne, niewalczące Rody. Skoro chcą grać Nocarzami, to można ustawić całe mnóstwo sytuacji w których Nocarz stanie przed poważnym dylematem czy wybrać taką a taką prywatę, czy obowiązek...
A co do Wampira. Np. między Sabatem a Camarillą też trwa "spora" przepychanka...
Telien dagorbarth IV - Nenardhon
Plcn'09
Clstrkllr Ncrz
Prkn'10
Fiolet. Pzn
Prkn'12


Dzwoni Barbie do Cindy ]:-> ...

Cevi i Elv: Ej, przeszliśmy obok lampy i zgasła!
Mith: No! Jesteśmy w formie. :D

Kur*a, czemu wciąż mamy same najgorsze pomysły, zaklął Vesper w duchu.

Awatar użytkownika
Falk
Major Nocarzy
Major Nocarzy
Posty: 2611
Rejestracja: 25 kwie 2006, o 13:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tam, gdzie żyją Forfitery
Kontakt:

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Falk »

Pozwolę sobie nawiązać do posta tytułowego.
Mexaris pisze:Witam, nie wiem czy wybrałem dobry dział forum, jeśli tak to przepraszam i proszę o przeniesiene.
Mam taką zagwostkę. Mamy z kolegami grupkę ludzi grającą w Rpgi. Chcę im wymyśleć autorski system w świecie wąpierzy. Ale nie wiem jak im to opisać. Opowiadałem im o Vesperze, jak wygląda rekrutacja, potyczki z renegatami. Ale jak by to skrócic.?
Tu proszę o pomoc was. Czy jest ktoś kto ma chęci i jest w stanie mi pomóc? Jak w kilku linijkach opowiedzieć o tym alternatywnym świecie?
Proponuję po prostu dać im książki do przeczytania. Zajmie im to kilka dni.
Sprawa druga. Jakie macie pomysły oprócz akcji renegacko-nocarskich, ochrony Vipów, szturmy, konwoje itp. A może macie jakieś ciekawe pomysły na zwroty fabuły?
Jestem człowiekiem znikomej kreatywności, więc powiem krótko: żadnych. Jak już pisałem w poprzednim poście, specyfika książki jest taka, a nie inna, fabuła opiera się w 99% na szeroko rozumianej akcji. Zresztą, jeśli wampiry są zmilitaryzowane, to co mają robić, jeśli nie walczyć?
Czy jak wymyśle taki system, napisze elektroniczny podręcznik, pokaże go na forum i będe grał w tym świecie z kolegami, to czy w jakiś sposób naruszę prawa autorskie?
Tu są rozbieżne opinie. Moim zdaniem nie. Skoro według niektórych autorów nawet użycie postaci nie jest naruszaniem praw autorskich, to samo wykorzystanie świata tym bardziej nie. Ale nie zmienia to faktu, że radzę skonsultować się z Magdą. Nie sądzę, żeby Magda miała coś przeciwko, ale pal licho już prawo, ale zwykła grzeczność by tego wymagała ;)

Esh, skoro tak, to po cholerę tu o tym wszystkim piszemy, niech się chłopaki bawią a takie zgredy jak my odpuszczą.

Karll, przede wszystkim, po co mają wyważać otwarte drzwi? Skoro są dobre podręczniki, które można bez problemu zaadaptować, to po co się męczyć?
Trzeba wziąć pod uwagę, że Magda nie opisała właściwie życia codziennego wampirów. Moonwalker to za mało. Nocarz to świetny materiał na planszową grę taktyczną, ale RPG...?
Czekam na relacje, ale jestem sceptyczny ;)
Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.

J. Piłsudski

Awatar użytkownika
Silmeth
Major Nocarzy
Major Nocarzy
Posty: 496
Rejestracja: 10 cze 2008, o 19:58
Płeć: Mężczyzna

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Silmeth »

Zresztą, jeśli wampiry są zmilitaryzowane, to co mają robić, jeśli nie walczyć?
s/wampiry/nocarze i renegaci/g

Weź pod uwagę, że istnieją żywieniowcy, naukowcy (chociaż nie bardzo wiemy jak to wygląda, ale intrygi typu "ktoś nam ukradł anty-antysymbionta" w labolatoriach już da się układać), winorośle... do tego mamy inanitów (i tutaj nawet zmilitaryzowani nocarze i renegaci mogą mieć przygodę z fabułą, bo ktoś się dowiedział o ich istnieniu, ktoś jest dość ważny, inanici chcą ubić, jego trzeba chronić... whatever).

Przygodę w tym świecie wymyślić się da. Trochę mało o nim wiemy, ale to pozwala się jeszcze bardziej twórczo rozwijać, można zrobić naprawdę różne rzeczy, które zmieszczą się w realiach nocarskich...
Jam po prostu jest librofil - antychómanista.

Давай за жизнь, давай брат до конца,
Давай за тех, кто с нами был тогда.
Давай за жизнь, будь проклята война,
Помянем тех, кто с нами был тогда.

Awatar użytkownika
Falk
Major Nocarzy
Major Nocarzy
Posty: 2611
Rejestracja: 25 kwie 2006, o 13:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tam, gdzie żyją Forfitery
Kontakt:

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Falk »

Przygodę - tak, cały system - nie.

Poza tym, jak już pisałem wyżej, o pozostałych rodach wiadomo tylko tyle, że są. Czyli tak naprawdę, system trzeba pisać od zera. OK, Maskarada też powstała na bazie prozy Anne Rice, ale jednak u niej życie wampirów było opisane ciut obszerniej, niż w Nocarzu.

Może jestem zbyt przywiązany do struktury a la W:M, ale to kwestia osobistych sentymentów (chciałem w to grać od podstawówki, a dopiero na V roku studiów się udało :P). Nie zmienia to jednak faktu, że chętnie zobaczę system oparty na Nocarzu, w którym przygody nie kończą się To my go killim!

Pomyślmy, czy ktoś chce grać rodem, o którym nie wiadomo absolutnie NIC? Wiadomo, kto jest głową któego rodu i nic poza tym. Powiedzmy, że rody są odpowiednikami klas, a w książce scharakteryzowano tylko wojów. Zresztą wystarczy popatrzeć na forum: ilu mamy wojowników i renegatów? A ilu naukowców, bankierów czy żywieniowców? No, winorośle są jako tako reprezentowane. A poza tym posucha. I w RPG będzie tak samo...
Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.

J. Piłsudski

Awatar użytkownika
Nath
Licencjat
Licencjat
Posty: 226
Rejestracja: 7 maja 2009, o 23:34
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Nath »

Falk von Breslau pisze:Pomyślmy, czy ktoś chce grać rodem, o którym nie wiadomo absolutnie NIC? Wiadomo, kto jest głową któego rodu i nic poza tym. Powiedzmy, że rody są odpowiednikami klas, a w książce scharakteryzowano tylko wojów. Zresztą wystarczy popatrzeć na forum: ilu mamy wojowników i renegatów? A ilu naukowców, bankierów czy żywieniowców? No, winorośle są jako tako reprezentowane. A poza tym posucha. I w RPG będzie tak samo...
Ja bym chciał! Toć to jest dopiero pole do popisu dla MG i graczy - wspólne wykreowanie tych rodów, o których wiadomo tyle, że są (dobry motyw dla świeżo zwerbowanych winorośli/naukowców, który niewiele sami wiedzą, niewiele się znają, powoli poznają drugą stronę miasta). Wreszcie można by stworzyć rody, które robią coś więcej niż "strzelają do siebie/pełnią służbę a potem wracają do rejonu wyczekiwania i gapią się w ścianę". W takiej grze widziałbym szansę systemu opartego na nocarskiej trylogii, a wojna NvsR niech będzie tylko tłem, generatorem przygód. Tyle gdybania. Co do samej mechaniki to jasne, można grać bez, ale ja za tym nie przepadam - lubię mieć wszystko napisane czarno na białym, żebym znał swoje ograniczenia jako gracz.
Death metal - bo jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy :D.

Awatar użytkownika
Dexter
Na misji...
Posty: 1317
Rejestracja: 27 mar 2007, o 14:18
Płeć: Mężczyzna

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Dexter »

Falk von Breslau pisze:Nocarz to świetny materiał na planszową grę taktyczną, ale RPG...?
Nie ukrywam, że jest to kusząca myśl... Może w wolnej chwili (zamiast pisać mechanikę do systemów opartych na broni palnej) strzelę małą planszówkę.

A wracając do tematu: nie znam obecnie na rynku grywalnej, a zarazem realistycznej mechaniki opisującej użycie broni palnej. Albo brak w nich realizmu, albo brak płynności stosowania. Pracuję nad tym pomysłem (opierając się na koncepcji Q9), ale idzie bardzo opornie.

Czy na podstawie książek da się zrobić interesujący ciąg przygód - nie wiem, czekam na wieści jak udał się ten pomysł. Ale nie zniechęcałbym się pomimo negatywnego nastawienia niektórych użyszkodników forum. Osobiście polecam przygody zadaniowe dla grup militarnych w rodzaju: odbicie zakładnika, włamanie, rozbicie konwoju i inne, przy których należy głównie namóżdżyć nad sposobem osiągnięcia celu, a sama rozgrywka to już formalność i miejsce na wprowadzenie kilku niespodziewanych zwrotów akcji.
Przykład: jako grupa shadowrunnerów mieliśmy porwać z opancerzonego samochodu VIP-a, który nas wynajął (uciekał z korporacji). Z założenia mieliśmy nie uszkodzić w żaden sposób VIP-a i nie zabić nikogo z ochrony. Zatrzymaliśmy pojazd włamując się do jego systemu sterującego (w zapasie była kolczatka), tym samym sposobem otworzyliśmy drzwi (w zapasie mikroładunki wybuchowe). Obsługę zdezorientowaliśmy granatami z gazem łzawiącym, a wyeliminowaliśmy taserami. Zaskoczeniem był dla nas podążający za pojazdem latający bot bojowy (zniszczony taserami) oraz nadajnik wszczepiony VIP-owi pod skórę (usunięty skalpelem, po skomplikowanym zgubieniu pościgu z wykorzystaniem urządzeń zagłuszających). Planowanie (w czasie rzeczywistym) trwało łącznie około 5h, sama akcja około 0,5h - porwanie zajęło pół minuty czasu gry (od zatrzymania pojazdu do zniszczenia droida).
Jak widać i grupami nastawionymi bojowo da się grać ciekawe przygody...

Tyle że gracze, którym nie chce się dla lepszego wprowadzenia w świat przeczytać paru książek, nie są dla mnie warci zachodu - wszak ja muszę w przygotowanie przygody włożyć sporo pracy i lubię jak jest ona doceniona.
Niezwykle ważne jest, aby codzienna twoja postawa stała się postawą żołnierza,
a postawa żołnierza - postawą na co dzień.
(Miyamoto Musashi, Księga Pięciu Kręgów)

In the warzone marines shit tactically.
(Ray w "Generation Kill")

Awatar użytkownika
Falk
Major Nocarzy
Major Nocarzy
Posty: 2611
Rejestracja: 25 kwie 2006, o 13:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tam, gdzie żyją Forfitery
Kontakt:

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Falk »

Może ja mam po prostu inne podejście do RPG, bo my zawsze szlajaliśmy się wesoło i oprócz wykonywania takich zadań jak to opisane przez Ciebie zajmowaliśmy się też pięćdziesięcioma rzeczami i wielu graczy kręciło na boku własne lody, a nie wiem, czy w systemie opartym na Nocarzu byłoby to możliwe.

Jak już pisałem wyżej: jakkolwiek jestem sceptyczny, to życzę powodzenia i czekam na raporty z frontu ;)
Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.

J. Piłsudski

Awatar użytkownika
Elvarel
Kapitan Nocarzy
Kapitan Nocarzy
Posty: 1033
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 10:31
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Las Ożywionego Mitu/Rogaty Gród

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Elvarel »

RyszardusiePospolitusie, który jest kobietą - dlaczego się TYM nie chwalisz? ;) ...

Nie zagłębiałam się w forum, ale zdaje się, że to jeden nieźle rozmachnięty forumowy RPG. Przeczytałam tylko sobie regulamin i jak dla mnie to brzmi rozsądnie. :D Szkoda, że nie mam czasu :( ...


Posta wrzucam tutaj, bo nie wiem, czy jest sens zakładać osobny temat do RPG forumowych...
Telien dagorbarth IV - Nenardhon
Plcn'09
Clstrkllr Ncrz
Prkn'10
Fiolet. Pzn
Prkn'12


Dzwoni Barbie do Cindy ]:-> ...

Cevi i Elv: Ej, przeszliśmy obok lampy i zgasła!
Mith: No! Jesteśmy w formie. :D

Kur*a, czemu wciąż mamy same najgorsze pomysły, zaklął Vesper w duchu.

Awatar użytkownika
Elvarel
Kapitan Nocarzy
Kapitan Nocarzy
Posty: 1033
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 10:31
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Las Ożywionego Mitu/Rogaty Gród

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Elvarel »

Dobra, rozejrzałam się po naszym forum i widzę, że jednak chwalono się. :P Perdon. Czy mogę prosić o usunięcie tego i powyższego posta? Ja już nie mogę...


<czuje się wybitnie idiotycznie>
Telien dagorbarth IV - Nenardhon
Plcn'09
Clstrkllr Ncrz
Prkn'10
Fiolet. Pzn
Prkn'12


Dzwoni Barbie do Cindy ]:-> ...

Cevi i Elv: Ej, przeszliśmy obok lampy i zgasła!
Mith: No! Jesteśmy w formie. :D

Kur*a, czemu wciąż mamy same najgorsze pomysły, zaklął Vesper w duchu.

Awatar użytkownika
Qadesh
Główny logistyk
Główny logistyk
Posty: 3778
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 14:55
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: kraków

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Qadesh »

I tak smierdzi - żywieniowców nie mają.
tak, jakby to byl najmniej liczący się ród, czy co... :lol: :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Falk
Major Nocarzy
Major Nocarzy
Posty: 2611
Rejestracja: 25 kwie 2006, o 13:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tam, gdzie żyją Forfitery
Kontakt:

Re: RPG - Pomoc.

Post autor: Falk »

Lubię Cię, Qadesh, bo uderzasz w samo sedno ;D
Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.

J. Piłsudski

ODPOWIEDZ