RPG - Pomoc.
- Mexaris
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 50
- Rejestracja: 26 sie 2009, o 20:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
RPG - Pomoc.
Witam, nie wiem czy wybrałem dobry dział forum, jeśli tak to przepraszam i proszę o przeniesiene.
Mam taką zagwostkę. Mamy z kolegami grupkę ludzi grającą w Rpgi. Chcę im wymyśleć autorski system w świecie wąpierzy. Ale nie wiem jak im to opisać. Opowiadałem im o Vesperze, jak wygląda rekrutacja, potyczki z renegatami. Ale jak by to skrócic.?
Tu proszę o pomoc was. Czy jest ktoś kto ma chęci i jest w stanie mi pomóc? Jak w kilku linijkach opowiedzieć o tym alternatywnym świecie?
Sprawa druga. Jakie macie pomysły oprócz akcji renegacko-nocarskich, ochrony Vipów, szturmy, konwoje itp. A może macie jakieś ciekawe pomysły na zwroty fabuły?
Kiedy już opracuje system z chęcią opublikuje go na forum. A i ostatnie pytanie:
Czy jak wymyśle taki system, napisze elektroniczny podręcznik, pokaże go na forum i będe grał w tym świecie z kolegami, to czy w jakiś sposób naruszę prawa autorskie?
Za wszelkie odpowiedzi i pomoc, a także komentarze dziękuje.
Pozdrawiam
Mex.
Mam taką zagwostkę. Mamy z kolegami grupkę ludzi grającą w Rpgi. Chcę im wymyśleć autorski system w świecie wąpierzy. Ale nie wiem jak im to opisać. Opowiadałem im o Vesperze, jak wygląda rekrutacja, potyczki z renegatami. Ale jak by to skrócic.?
Tu proszę o pomoc was. Czy jest ktoś kto ma chęci i jest w stanie mi pomóc? Jak w kilku linijkach opowiedzieć o tym alternatywnym świecie?
Sprawa druga. Jakie macie pomysły oprócz akcji renegacko-nocarskich, ochrony Vipów, szturmy, konwoje itp. A może macie jakieś ciekawe pomysły na zwroty fabuły?
Kiedy już opracuje system z chęcią opublikuje go na forum. A i ostatnie pytanie:
Czy jak wymyśle taki system, napisze elektroniczny podręcznik, pokaże go na forum i będe grał w tym świecie z kolegami, to czy w jakiś sposób naruszę prawa autorskie?
Za wszelkie odpowiedzi i pomoc, a także komentarze dziękuje.
Pozdrawiam
Mex.
Tata! Tata! Biją renegata!
- Nath
- Licencjat
- Posty: 226
- Rejestracja: 7 maja 2009, o 23:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: RPG - Pomoc.
Daj graczom "Nocarza" do przeczytania. I wszystko będą wiedzieć .
Death metal - bo jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy .
- Mexaris
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 50
- Rejestracja: 26 sie 2009, o 20:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: RPG - Pomoc.
Tak próbowałem ale to im trochę zajmie ( koledzy nie lubią czytać [ mi zajęła 1 dzień ;P ] )
a chcmy zaczać jak najszybciej pełną parą. Dziś wymyślono karty postaci i systematyke gry.
a chcmy zaczać jak najszybciej pełną parą. Dziś wymyślono karty postaci i systematyke gry.
Tata! Tata! Biją renegata!
Re: RPG - Pomoc.
Myślę, że jak zabiorą się za Nocarza to nagle polubią czytanie książek i zaczną się domagać o kolejne części. Tak było z moim bratem - człowiekiem, który unikał zbędnej literatury
- Mexaris
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 50
- Rejestracja: 26 sie 2009, o 20:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: RPG - Pomoc.
Wiem, próbuje i próbuje... Tylko do tej pierwszej nie chcą się przekonać. Dreamy, miałem podobnie jak twój brat, łyknąłem sage w 4 dni ale wcześniej też dużo czytałem. A jakieś pomysły na akcje i misje w grze?
Tata! Tata! Biją renegata!
Re: RPG - Pomoc.
Akcji może być naprawdę dużo...Wszystko zależy jeszcze od tego czy gracie grupą nocarzy czy Renegatów
Jeśli przebrnąłeś przez wszystkie części książki to od razu poza akcjami czysto militarnymi możesz dorzucić parę związanych z symbiontem na przykład. Jakiś czas temu prowadziłam swojej drużynie parę sesji w klimatach Nocarza i w sumie fajne rzeczy z tego powychodziły Oczywiście odbiegliśmy od fabuły książki już na pierwszej sesji ale było warto. Można też dorzucić coś o Ukrytym - kim dokładnie jest, kto jest nad nim. Czemu dysponuje taką mocą i jak ją zdobyć..?;> No pomysłów dostarcza sama książka a potem to pewnie sami gracze ci kilka podsunął swoimi krokami na sesjach - przynajmniej ja z tego zawsze korzystam ;p
Jeśli przebrnąłeś przez wszystkie części książki to od razu poza akcjami czysto militarnymi możesz dorzucić parę związanych z symbiontem na przykład. Jakiś czas temu prowadziłam swojej drużynie parę sesji w klimatach Nocarza i w sumie fajne rzeczy z tego powychodziły Oczywiście odbiegliśmy od fabuły książki już na pierwszej sesji ale było warto. Można też dorzucić coś o Ukrytym - kim dokładnie jest, kto jest nad nim. Czemu dysponuje taką mocą i jak ją zdobyć..?;> No pomysłów dostarcza sama książka a potem to pewnie sami gracze ci kilka podsunął swoimi krokami na sesjach - przynajmniej ja z tego zawsze korzystam ;p
- Mexaris
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 50
- Rejestracja: 26 sie 2009, o 20:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: RPG - Pomoc.
Chcą być grupą wiernych nocarzy. A moim podłym zadaniem jest ich przekabacić bo jak wiadomo, renegaci wszędzie mają braki. Nawet w wojsku ;p Co masz na myśli o misjach z symbiontem? Tak przeczytałem wszystkie.
Tata! Tata! Biją renegata!
Re: RPG - Pomoc.
Ja mam drużynę która składa się bardziej z genialnych szaleńców niż wiernych psów... Grają renegatami ale w sumie nie każdy walczy, a przynajmniej nie każdy jest w tym dobry. Jeden koleś stwierdził że skoro symbiont daje fajne moce ludziom to zawsze można go trochę zmutować i sprawdzić w innych wersjach. Kiedy zaczął robić swoje badania ja wpadłam na pomysł że ktoś ukradnie wyniki jego prac i wykorzysta je w swoich złych planach...Na przykład tacy watykańscy (albo jakieś inne ugrupowanie bo czemu nie?) mogliby stworzyć bazując się na symbiontach jakąś mutację ze zwierzętami w wyniku czego można by uzyskać na przykład wilkołaki, albo coś w rodzaju Wraithów z SG:Atlantis ;p Albo nawet zmutować go na samych wampirach a skutki mogą być przeróżne od złych po dobre
Twoje wampiry nie muszą walczyć tylko z innymi wampirami. Nie zapominaj że świat jest podły i pewnie znajdą się ludzie który jakimś sposobem dowiedzą się o wampirach i będą chcieli je zniszczyć/wykorzystać do własnych celów/badać itp. Pomysłów jest naprawdę dużo i większość z nich zapewne wyjdzie ci już w trakcie samych sesji. Ach! I nie zapomnij o intrygach w samej społeczności wampirów - w końcu ludzkie uczucia nie są im obce ;p
Twoje wampiry nie muszą walczyć tylko z innymi wampirami. Nie zapominaj że świat jest podły i pewnie znajdą się ludzie który jakimś sposobem dowiedzą się o wampirach i będą chcieli je zniszczyć/wykorzystać do własnych celów/badać itp. Pomysłów jest naprawdę dużo i większość z nich zapewne wyjdzie ci już w trakcie samych sesji. Ach! I nie zapomnij o intrygach w samej społeczności wampirów - w końcu ludzkie uczucia nie są im obce ;p
Re: RPG - Pomoc.
Ostatnio doszły mnie słuchy, że powstaje system RPG oparty o Nocarza. Szczegółów nie znam.
Co do praw autorskich - o ile nie zamierzasz czerpać z tego korzyści, podejrzewam, że nikt nie będzie miał do Ciebie pretensji o korzystanie z cudzej kreacji świata. Ale sądzę, że najlepiej będzie wprost zapytać Madzik poprzez PW - będziesz miał pewność.
Co do praw autorskich - o ile nie zamierzasz czerpać z tego korzyści, podejrzewam, że nikt nie będzie miał do Ciebie pretensji o korzystanie z cudzej kreacji świata. Ale sądzę, że najlepiej będzie wprost zapytać Madzik poprzez PW - będziesz miał pewność.
Niezwykle ważne jest, aby codzienna twoja postawa stała się postawą żołnierza,
a postawa żołnierza - postawą na co dzień.
(Miyamoto Musashi, Księga Pięciu Kręgów)
In the warzone marines shit tactically.
(Ray w "Generation Kill")
a postawa żołnierza - postawą na co dzień.
(Miyamoto Musashi, Księga Pięciu Kręgów)
In the warzone marines shit tactically.
(Ray w "Generation Kill")
- Nath
- Licencjat
- Posty: 226
- Rejestracja: 7 maja 2009, o 23:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: RPG - Pomoc.
Jeśli Twoi gracze nie mogą przebrnąć przez cały jeden tom (aż trzy-cztery godziny czytania - zgroza ;D) to wybierz im jakieś "smaczniejsze" fragmenty (rozdział albo dwa) i daj do przeczytania. Jeśli gracze nawet takiego wysiłku nie chcą podjąć, to jako mg powiedziałbym im wprost - pies wam lizał twarze i kotwica w plecy na pożegnanie .
Death metal - bo jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy .
- Qadesh
- Główny logistyk
- Posty: 3778
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 14:55
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: kraków
Re: RPG - Pomoc.
O to, to Nath
Sory, ale jeśli chcą grać, to niech trochę czasu poświęcą. Podręczniki RPG też nie maja po 10 stron.
No a jak tyle nie - niech grają w Maskaradę...
Sory, ale jeśli chcą grać, to niech trochę czasu poświęcą. Podręczniki RPG też nie maja po 10 stron.
No a jak tyle nie - niech grają w Maskaradę...
Re: RPG - Pomoc.
Możesz równie dobrze nie streszczać im w ogóle książek. Zacznijcie grę ludźmi którzy żyją w normalnym naszym świecie i zamień je w wampiry tak jak to Magda opisała w Nocarzu - niech się dowiedzą co i jak tak samo jak Vesper
- Mexaris
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 50
- Rejestracja: 26 sie 2009, o 20:07
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: RPG - Pomoc.
Tak właśnie jest, tzn. było. Spisuje taki mały undergrundowy podręcznik, zainteresowani obejrzeniem?
Tata! Tata! Biją renegata!
Re: RPG - Pomoc.
Mysle ze napewno zainteresowana bedzie Madzik zeby przejrzec
stasus UnKnow
Si quisquam pro me mori non volat, mihi non dice quemadmodum debo vivere
By Qadesh: "renegackie ścierwo, zawzięte i złe"
Si quisquam pro me mori non volat, mihi non dice quemadmodum debo vivere
By Qadesh: "renegackie ścierwo, zawzięte i złe"
- Heos
- Porucznik Nocarzy
- Posty: 415
- Rejestracja: 11 wrz 2008, o 08:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: RPG - Pomoc.
Systemy oparte na książkach z reguły są bardzo słabe. Pierwsze - nieoryginalne, drugie - robione przez fanów nie patrzących na wszystkie sprawy obiektywnie i często nie będących fachowcami w dziedzinie gier fabularnych. Zresztą co chcesz osiągnąć samodzielnie?
Po co wymyślać mechanikę, która nie odda całych realiów jakiejś książki i będzie naginała to o czym czytaliśmy? A naginała będzie bo nigdy wszystko nie jest wyjaśnione i nie da się wszystkiego zamknąć w mechanikę.
To już lepiej zwykły system k20.
Co do fabuły, niech przeczytają książki.
Po co wymyślać mechanikę, która nie odda całych realiów jakiejś książki i będzie naginała to o czym czytaliśmy? A naginała będzie bo nigdy wszystko nie jest wyjaśnione i nie da się wszystkiego zamknąć w mechanikę.
To już lepiej zwykły system k20.
Co do fabuły, niech przeczytają książki.
Czarna chmura