RPG - temat zbiorczy
- yuki
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 146
- Rejestracja: 24 maja 2010, o 15:41
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
Re: RPG - temat zbiorczy
nie znam za dobrze starego wampa, ale nowy jest całkiem do rzeczy. poza tłumaczeniem. "dzikie szepty", "nadwrażliwość" i parę innych perełek dalej straszą po nocach.
no ale abstrahując od tego, system całkiem w porządku.
no ale abstrahując od tego, system całkiem w porządku.
Mistake after mistake. That is why the Ikoma wrote it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
- Falk
- Major Nocarzy
- Posty: 2611
- Rejestracja: 25 kwie 2006, o 13:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tam, gdzie żyją Forfitery
- Kontakt:
Re: RPG - temat zbiorczy
Nadwrażliwość to akurat tłumaczenie jeszcze ze starego Wampira. Swoją drogą, nie wiem, jak lepiej przetłumaczyć auspex.
Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.
J. Piłsudski
J. Piłsudski
- yuki
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 146
- Rejestracja: 24 maja 2010, o 15:41
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
Re: RPG - temat zbiorczy
może nie tłumaczyć? albo chociaż zostawić gdzieś w nawiasie wersję orginalną. wygodniejsze by to było niż szukanie po necie tłumaczeń (czasem ni w ząb nie do wymyślenia) i gryzmolenie ich po książce
np.
wiem że wszystko jest kwestią przyzwyczajenia, ale nawet mając teraz polskie podręczniki gramy na nazwach angielskich, ew. spolszczonych. nazwy polskie nie przyjmują się wśród osób, które wcześniej grały w nWoDa, nawet jeśli mgowie starają się ich używać (pisane w oparciu o obserwację znajomych)
np.
tłumaczenie polskie: wits - czujnośćsłownik pisze:wits
rzeczownik
1. zdrowy rozum, zdolności
wit
rzeczownik
1. dowcip
2. inteligencja, rozum
3. człowiek rozumny
4. dowcipniś, kpiarz, humorysta
czasownik
1. wiedzieć
wiem że wszystko jest kwestią przyzwyczajenia, ale nawet mając teraz polskie podręczniki gramy na nazwach angielskich, ew. spolszczonych. nazwy polskie nie przyjmują się wśród osób, które wcześniej grały w nWoDa, nawet jeśli mgowie starają się ich używać (pisane w oparciu o obserwację znajomych)
Mistake after mistake. That is why the Ikoma wrote it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
- Falk
- Major Nocarzy
- Posty: 2611
- Rejestracja: 25 kwie 2006, o 13:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tam, gdzie żyją Forfitery
- Kontakt:
Re: RPG - temat zbiorczy
To tak naprawdę powinno się, moim zdaniem, tłumaczyć jako spryt. Czujność też obleci, ale nie wiem, jak wyjaśnić różnicę między czujnością a percepcją ;>
Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.
J. Piłsudski
J. Piłsudski
- yuki
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 146
- Rejestracja: 24 maja 2010, o 15:41
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
Re: RPG - temat zbiorczy
pasowałby bardziej spryt. tylko tu się rozbijamy o jeden z częstszych testów: wits & composure, na dostrzeżenie czy wyczucie zagrożenia. i pewnie stąd się "czujność" wzięła.
Mistake after mistake. That is why the Ikoma wrote it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
- Nath
- Licencjat
- Posty: 226
- Rejestracja: 7 maja 2009, o 23:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: RPG - temat zbiorczy
Jest taki pliczek na Oneirosie w którym masz to podane.yuki pisze:albo chociaż zostawić gdzieś w nawiasie wersję orginalną
Death metal - bo jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy .
- Heos
- Porucznik Nocarzy
- Posty: 415
- Rejestracja: 11 wrz 2008, o 08:18
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: RPG - temat zbiorczy
A kto gra w nWoDa? Przecież zepsuli tam wszystko co mogli zepsuć, w mojej okolicy wszyscy chyba jednomyślnie uważają, że tylko stary WoD jest grywalny.nWoDa
Czarna chmura
- Nath
- Licencjat
- Posty: 226
- Rejestracja: 7 maja 2009, o 23:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: RPG - temat zbiorczy
E tam, nWod dobry jest i fajny i mechanika jest fajną podstawą pod inne, własne wydumki (choć i tak bsg zrobiłm na mechanice L5R, bo imho jest najfajniejsza na świecie).
Co takiego jest konkretnie skaszanione w nWodzie?
@Yuki, mea culpa, nie plik a podstrona serwisu, konkretnie http://oneiros.pl/sm/terminologia-przek ... stawowego/
Co takiego jest konkretnie skaszanione w nWodzie?
@Yuki, mea culpa, nie plik a podstrona serwisu, konkretnie http://oneiros.pl/sm/terminologia-przek ... stawowego/
Death metal - bo jak się człowiek spieszy to się diabeł cieszy .
- yuki
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 146
- Rejestracja: 24 maja 2010, o 15:41
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
Re: RPG - temat zbiorczy
a mojej okolicy grają w nowego. stary się czasem gdzie pokazuje i szybko zdycha. i właściwie tylko wamp stary. a z nowego to kłaki, pijawy, mag, łowca (zwłaszcza ostatnio) i czasem nawet jakiś (ł)odmieniec się trafi. mortale tyż są
mechanika nie jest zła. w miarę intuicyjna, na pewno nie gorsza niż większość innych. podoba mi się wprowadzenie stronnictw, jedyna wada, to że klany przez to bardzo ucierpiały, większość graczy stawia głównie/tylko na kowenanty odczuwalne zwłaszcza na dramach.
dzięki wielkie Nath za linka
mechanika nie jest zła. w miarę intuicyjna, na pewno nie gorsza niż większość innych. podoba mi się wprowadzenie stronnictw, jedyna wada, to że klany przez to bardzo ucierpiały, większość graczy stawia głównie/tylko na kowenanty odczuwalne zwłaszcza na dramach.
dzięki wielkie Nath za linka
Mistake after mistake. That is why the Ikoma wrote it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
- Falk
- Major Nocarzy
- Posty: 2611
- Rejestracja: 25 kwie 2006, o 13:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tam, gdzie żyją Forfitery
- Kontakt:
Re: RPG - temat zbiorczy
Akurat moim zdaniem nWoD (a konkretnie Wampir: Rekwiem) sprząta wiele błędów i nieścisłości poprzedniej edycji - porządek z klanami (pozbycie się kilku nadmiarowych, pozbycie się dodatkowych i dziwacznych (Baali, Nagaraja, nie mówiąc już o autorskich dziwadłach)), realny podział polityczny i wpadanie w letarg co 400 lat to akurat rozsądne zmiany. Zresztą, z tego, co czytałem, podano zasady tworzenia linii krwi i dyscyplin, więc można sobie wprowadzić niezbędne poprawki.
Jedyne, co mi się nie podoba, to ten nieszczęsny Longinus...
Kwestia przyzwyczajenia, moim zdaniem. Także pomysł na oddzielny podręcznik ogólnej mechaniki to, moim zdaniem, niezły pomysł. Chętnie bym w to zagrał.
Jedyne, co mi się nie podoba, to ten nieszczęsny Longinus...
Kwestia przyzwyczajenia, moim zdaniem. Także pomysł na oddzielny podręcznik ogólnej mechaniki to, moim zdaniem, niezły pomysł. Chętnie bym w to zagrał.
Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.
J. Piłsudski
J. Piłsudski
- yuki
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 146
- Rejestracja: 24 maja 2010, o 15:41
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
Re: RPG - temat zbiorczy
no tak, ale Longinus w nowym wciąż jest protoplastą wampirów, przynajmniej wg Lancy. mi się podoba, że jest kilka wersji początku, a nie tylko jedna. każdy może wybrać/wymyślić coś dla siebie.
Tak jak pisze Falk, z klanami jest prościej. wizja 13 czy więcej na początku przeraża, zwłaszcza świeżych graczy, a 5 jest spoko (w ogóle wszechobecność 5 w nWoDzie jest ciekawa). do tego każdy bardzo charakterystyczny. a jak ktoś ma niedosyt zawsze może wybrać linię krwi, których jest od groma: 3 podręczniki tylko o liniach, po kilka w opisie każdego stronnictwa i kilka w podstawce.
Tak jak pisze Falk, z klanami jest prościej. wizja 13 czy więcej na początku przeraża, zwłaszcza świeżych graczy, a 5 jest spoko (w ogóle wszechobecność 5 w nWoDzie jest ciekawa). do tego każdy bardzo charakterystyczny. a jak ktoś ma niedosyt zawsze może wybrać linię krwi, których jest od groma: 3 podręczniki tylko o liniach, po kilka w opisie każdego stronnictwa i kilka w podstawce.
Mistake after mistake. That is why the Ikoma wrote it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
- Falk
- Major Nocarzy
- Posty: 2611
- Rejestracja: 25 kwie 2006, o 13:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tam, gdzie żyją Forfitery
- Kontakt:
Re: RPG - temat zbiorczy
No, pierwotnie było 7 - klany Sabbatu czy Assamici byli niegrywalni (moim zdaniem to dobrze).
Ja mam słabość do 5, zwłaszcza, że 5 to liczba doskonała ;>
Co mnie się podoba, to odejście od paranoi Gehenny. Oj, pograłoby się, pograło...
Ja mam słabość do 5, zwłaszcza, że 5 to liczba doskonała ;>
Co mnie się podoba, to odejście od paranoi Gehenny. Oj, pograłoby się, pograło...
Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.
J. Piłsudski
J. Piłsudski
- yuki
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 146
- Rejestracja: 24 maja 2010, o 15:41
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
Re: RPG - temat zbiorczy
mój błąd. Zasugerowałam się Ars Mortis, gdzie można było grać wszystkim. i 13 klanów byłoFalk pisze:No, pierwotnie było 7 - klany Sabbatu czy Assamici byli niegrywalni (moim zdaniem to dobrze).
Mistake after mistake. That is why the Ikoma wrote it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
- Falk
- Major Nocarzy
- Posty: 2611
- Rejestracja: 25 kwie 2006, o 13:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tam, gdzie żyją Forfitery
- Kontakt:
Re: RPG - temat zbiorczy
Tylko 13? Z Córami Kakofonii, Nagaraja, Baali, Slaubri, Blood Brothers, oraz wszystkimi Antitribu było tego dobrze ponad 20... Plus jeszcze się zrobiło dziwniej, jak najtwardsi wodziarze zaczęli się bawić w genealogię ustalając, kto kogo gdzie i kiedy chapnął, ewentualnie, kto kogo zdiabolizował...
Głową muru nie przebijesz, ale jeśli zawiodły inne metody należy spróbować i tej.
J. Piłsudski
J. Piłsudski
- yuki
- Podporucznik Nocarzy
- Posty: 146
- Rejestracja: 24 maja 2010, o 15:41
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
Re: RPG - temat zbiorczy
widać się ograniczyli, żeby choć trochę towarzystwo zgraćFalk pisze:Tylko 13? Z Córami Kakofonii, Nagaraja, Baali, Slaubri, Blood Brothers, oraz wszystkimi Antitribu było tego dobrze ponad 20...
teraz tak się bawią liniam. która najlepsza, jakie dyski, kto stworzył i dlacego w podręcznikach są bzduryFalk pisze:Plus jeszcze się zrobiło dziwniej, jak najtwardsi wodziarze zaczęli się bawić w genealogię ustalając, kto kogo gdzie i kiedy chapnął, ewentualnie, kto kogo zdiabolizował...
no i standardowo dyskusje które stronnictwo/klan jest najstarsze
Ostatnio zmieniony 10 cze 2010, o 15:52 przez yuki, łącznie zmieniany 1 raz.
Mistake after mistake. That is why the Ikoma wrote it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.
Mistake after mistake. That is why the Kitsu know it.
Mistake after mistake. That is why the Matsu cry it.
Mistake after mistake. That is why the Akodo teach it.